onsdag 16 januari 2013

En av mina bästa svågrar

Jag har två svågrar, båda två fenomenala killar men på helt olika sätt. Micke är båtkille och när han nu fyller år idag så blev det ett kort med lite marint tema. Stämplarna kommer från det otroligt prisvärda märket Viva decor. 49 riksdaler för ett helt set av helt okej kvalité. Just det här heter "Nautic".


När jag hade gjort själva distressrutan fick jag ett ryck och tryckte lite lätt med en ganska torr våtservett över vilket gav lite mönster i färgen. Måste pröva igen med en lite fuktigare servett. Kan bli rätt coolt tror jag. 


Som vanligt är det distress ink pads, denna gång i färgerna faded jeans, weathered wood och salty ocean. Foambokstäverna var vita medan mina stora siffror egentligen var cremegula. Jag grundade siffrorna med lite vit gesso innan jag gick över med stickles, frosted lace, för att få likvärdiga färger på bokstäver och siffror. Det är bra till mycket, det där gesso

Inga kommentarer: