måndag 19 november 2012

Peacock feathers

Så heter en av de nya distress ink-färgerna. Eller, de är ju inte nya men tidigare såldes de i säsongsbetonade trepack och skulle väl vara limited edition. Smart drag för att skapa en hype men givetvis har de ju släppts styckvis nu också. I vilket fall så blev jag överförtjust i just "Peacock feathers" och en annan som heter "Squeezed lemonade", de köpte jag på stående fot. Även "Ripe persimmon" ska nog få flytta hit så småningom. Färgerna ska tydligen dyka upp som stains också och det ser jag fram emot :-)

Till den här LOn har jag använt "Peacock feathers" ihop med stencilen "Chunky chevron" och vit gesso tillsammans med stencilen "Chevron arrows". För att det inte skulle bli allt för mycket turkos tog jag upp det rosa i storasysters t-shirt och sprayade lite glimmer mist, "Cadillac pink". Som dekorationer har jag stansat ut hjärtan i vit cardstock, färgat in dem med samma distress ink och givit dem ett lager glimmer glam, "Mermaid". Samma behandling fick titeln som är ett QK-alfa, "Nutmeg". Texten till höger är en rub-on från Kaiser och "Together" är en stämpel från Heidi Swapp. Den lilla texten inuti hjärtat är också en stämpel, men från okänd tillverkare. Stämplat har jag gjort med Archival ink, "Jet black", den biter bra på blanka ytor.